Nowa
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA 2024
W dniu dzisiejszym dzieci z grupy "Pszczółki" stały się prawdziwymi przedszkolakami. Po raz pierwszy uczestniczyły w swoim pierwszym występie podczas uroczystości Pasowania na ...
28
lis
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Przedszkola nr 1 w Zawierciu. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
Język angielski jest wprowadzany w przedszkolu przy pomocy metody TPR (Total Physical Response), czyli technika reagowania całym ciałem. Polega ona na uczeniu nowych słów i zwrotów poprzez ruch i zachęcanie dziecka do wykonywania ciałem czynności zgodnych z usłyszanym poleceniem. Zalety metody TPR: - treści przekazywane są w sposób niezwykle konkretny, prosty, - można ją dowolnie łączyć z innymi metodami nauczania języków obcych przeznaczonych dla dzieci, - wysoka skuteczność, - ułatwia zapamiętywanie, skupia uwagę, - ciekawa dla dzieci, stanowi formę rozrywki, prowadzi do pobudzenia całego mózgu, - natychmiastowy efekt nauczania (czy uczeń reaguje na komendę), - aktywizacja, przekazanie dużej partii materiału. Metoda Total Physical Response (TPR) ma wielu zwolenników, ponieważ zapewnia przyswajanie wiedzy w atmosferze interakcji i zabawy – ważnego elementu nauczania. Technika ta stanowi atrakcyjną alternatywę dla statycznej pracy przy stolikach, warto więc pamiętać, by znaleźć czas na jej jak najczęstsze stosowanie. Multisensoryczne (wielozmysłowe, polisensoryczne lub wielokanałowe) uczenie się pozwala angażować więcej niż jeden kanał sensoryczny w celu przetworzenia informacji nabywanych podczas nauki. Każdy człowiek już od urodzenia w sposób naturalny zdobywa wiedzę o świecie, badając go wszystkimi zmysłami. Małe dzieci wykazują szczególną potrzebę eksplorowania otoczenia nie tylko za pomocą wzroku i słuchu, ale przede wszystkim dotyku, a nawet węchu i smaku. Aktywizacja wszystkich zmysłów znacznie podnosi efektywność nauczania. Informacja uzyskana wielotorowo jest lepiej zrozumiana i zapamiętywana. Dzieje się tak dzięki zwiększeniu liczby kanałów, którymi nowa informacja dociera do kory mózgowej. Proces dydaktyczny staje się bardziej zróżnicowany i atrakcyjny, dzięki czemu jego uczestnicy odczuwają pozytywne emocje związane z daną aktywnością, co z kolei pomaga im lepiej zapamiętać to doświadczenie oraz przyswoić nową wiedzę.
Nowa
W dniu dzisiejszym dzieci z grupy "Pszczółki" stały się prawdziwymi przedszkolakami. Po raz pierwszy uczestniczyły w swoim pierwszym występie podczas uroczystości Pasowania na ...
28
lis
2024
Więcej
Nowa
W dniu dzisiejszym odbył się finał konkursu grantowego MATEMATYKA+ PRZYRODA= ZABAWA GOTOWA. W ramach grantów odbyły się warsztaty matematyczno- plastyczno-przyrodnicze we ...
28
lis
2024
Więcej
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas zajęći mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień. Dlatego, ...
18
lis
2024
Więcej
Wyszukiwarka
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.